| |||
Нека отидем заедно на Йоан 15 глава. Това, което искам да направим тази вечер, е, да разгледаме един предмет, който е бил толкова пренебрегван. Въобще не е бил дискутиран. Вие сте ме чували да поучавам върху Святия Дух, но искам да разгледаме нещо, което е толкова важно и толкова нужно днес за нас. Тази вечер желая да говоря за плода на Духа.
В Йоан 15:1-5 Господ казва: Аз Съм истинската лоза, и Отец Ми е земеделецът. Всяка пръчка в Мен, която не дава плод Той я отрязва; и всяка, която дава плод, очиства я, за да дава повече плод. Вие сте вече чисти чрез учението, което ви говорих. Пребъдвайте в Мен и Аз във вас. Както пръчката не може да даде плод от самосебе си, ако не остане на лозата, така и вие не можете, ако не пребъдвате в Мен. Аз съм лозата, вие сте пръчки. Който пребъдва в Мен, и Аз в него, той дава много плод; защото, отделени от Мен, не можете да сторите нищо. Скъпоценни Святи Душе, тази вечер бъди наш Учител. Нуждаем се от Твоята истина. Господи, не можем да слушаме Твоето Слово без Твоето помазание. Ние се молим тази вечер Твоето помазание да вложи истината в сърцата ни, за да доведе до една тотална, пълна промяна, да ни доведе по-близо до Теб, да разчупи връзките на греха и оковите в живота ни, поради Твоето присъствие, в скъпоценното и свято име на Исус. Моля Те, помажи ме докато проповядвам, поучавам и освобождавам Словото. Помажи хората Си да могат да получат тази Истина и тази Истина да остане в тях, в благословеното име на Исус. И всички хора да кажат Амин. Забележете, че Господ казва в първи стих Аз Съм. Не каза Аз имам истинската лоза, но каза Аз Съм истинската лоза, което означава, че истинската лоза е личност. Моят Баща е земеделецът. Този, който се уверява, че пръчката дава плод. Всяка пръчка. Всеки от нас е пръчка. Всяка пръчка в Мен, която не дава плод, Той я отрязва и всяка, която дава плод, очиства я, за да дава повече плод. Вижте, очиствам е в сегашно време, което означава, че има непрекъснато очистване. Ние преминаваме през този процес, за да можем да даваме плод за Царството. Господ казва: Вие сте вече чисти чрез учението, което ви говорих. Учението, което е говорил, е било записано за нас, за да Го четем ежедневно. Поради това Слово, което Той е изговорил, можем да изпълним стих 4: Пребъдвайте в Мен, и Аз във вас. Господ не може да пребъдва в нас, докато ние не пребъдваме в Него. Искам да поговорим повече за това. Какво означава да пребъдваме? Както пръчката не може да даде плод от самосебе си, ако не остане на лозата, така и ние не можем, ако не пребъдваме в Него. Господ повтаря думите: Аз Съм лозата, вие сте пръчките. Този, който пребъдва в Мен, и Аз в него, той дава много плод, защото без Мен вие не можете да сторите нищо. Учудващото нещо, което откриваме, е в стих 16. Вие не избрахте Мен, но Аз избрах вас и ви определих, за да излезете в света и да принасяте плод, и плодът ви да бъде траен, та каквото и да поискате от Отец в Мое име, да ви го даде. Присъствието на Господ е по-близо до нас, отколкото сме Го опитали. Исус може да бъде по-близо до вас от всеки друг човек на земята, който познавате. Неговото присъствие може да бъде толкова осезаемо, че да влезете в Него, в гъстотата Му, ако само желаете, ако искате това! Присъствието на Господ не е далеч от нас. Ние можем и трябва да опитаме Неговата реалност, защото в присъствието на Господа има пълнота на свобода от всяка окова и всеки грях, който е познат на човечеството. Господ казва, че без Неговото присъствие е невъзможно да дадем плод. Да дадеш плод не е нещо, което ние трябва да произведем. Принасянето на плод е нещо, което става автоматично в мига, щом присъствието на Господа е познато. Веднъж, щом присъствието на Господа е там, ще има плод. Няма нужда да го изработвате. Трябва само да го принесете. Той излиза от вас, поради Неговото присъствие. Когато Господ казва: Аз Съм, Той има предвид, че Неговото присъствие е най-важното нещо в живота. Аз Съм истинската лоза. Не търсете нещо, търсете Него! Той е Този, от когото ние се нуждаем толкова много всеки ден. Господ е толкова близо! Моля ви, чуйте това. Моля Господ да ми помогне, за да може да разберете тези думи чрез Святия Дух. Когато ходех в събранията на Кетрин Кулман, имаше присъствие, което беше уникално. Нейните събрания съдържаха Божествена атмосфера. Наистина е трудно да успееш да го опишеш. Госпожица Кулман излизаше на платформата и имаше незабавна промяна в атмосферата. Нямаше въобще никакво обладаване в нейните събрания. Преминаваш към живот. От плътта влизаш в Духа за една секунда. Буквално преди да си го помислиш, ти си там. Минаваш от пълно отегчение в пълна сила за секунда. В момента, в който тя излизаше на тази платформа, Исус излизаше заедно с нея. И имаше такова Божествено присъствие, че само можеш да плачеш, не можеш да говориш. Само плачеш. Божието присъствие беше толкова реално в нейните събрания! Това присъствие беше по-реално, отколкото човекът, който е седнал до теб. Внезапно тази реалност на Господа ставаше толкова заливаща, че всичко друго в това събрание загубваше своята реалност. Има една песен: Погледнете на Исус и нещата в света ще бъдат внезапно замъглени. Всеки човек в сградата, който ви се е струвал важен, изведнъж ставаше като мъртъв, и Исус излизаше напред. Нейните събрания продължаваха по около 4-5 часа, и ти излизаш от сградата, и се връщаш обратно в смъртта. Промяната беше толкова драстична! Разликите между двете неща бяха толкова големи! Не можеш да повярваш, че излизаш от едно такова място, и буквално влизаш, и се срещаш със смъртта. Страхуваш се, не искаш да излезеш от нейното събрание, защото си бил там 4-5 часа. И тази преливаща радост! Това е извън моите възможности да го опиша. Нейното служение съдържаше една определена атмосфера. Присъствието на Господа в тези събрания беше толкова реално! Когато говорим за пребъдване в присъствието на Господа, ето това е, което имам предвид. Исус каза: Ако пребъдвате в Мен. Той не говореше да пребъдваме в някакво чувство. Той имаше предвид да пребъдваме в Неговата Божествена Личност. Абсолютна реалност. Това е нещото, за което аз вярвам, че ще ни обедини заедно. Не мисля, че това помазание принадлежи на мен. Вярвам, че то принадлежи на всеки вярващ. Трябва така бъде. Бог не се респектира от хора, Той няма Свои любимци. Защо точно аз? Аз вярвам, че Господ докосна живота ми преди 25 години, за да донесе това, което е всъщност в нашето служение. Но аз вярвам, че има много повече за вас, и за всички нас. Ето тук са нещата, светии, които трябва да разберем. Ние трябва да започнем да търсим Господа. Нямам предвид да се молим поради самата молитва. Трябва да достигнем мястото, където да призовем Исус, не само да минем през списъка с молитвените нужди, но да чакаме, докато Той влезе в стаята. Просто да чакаме Господа. Да приветстваме Неговото присъствие в нашата спалня, или в нашата всекидневна, или където стоим, да не се безпокоим за времето. Да не гледаме времето! Просто да оставим нещата и да кажем: Господи, аз искам само Теб. Това е, и да чакаме помазанието. И когато влезем в това присъствие, ние ще разберем какво има предвид с да пребъдваме в Него. Това е, което Господ иска от всички нас. Наистина. Казвам ви, Господ иска да направи това нещо в живота ви. Има толкова объркване около нас! Толкова много въпроси, тъмнина, пустиня, която ни заобикаля, но има и едно място на безопасност, което ни принадлежи, ако го искаме. Има такъв размер на помазание! Нито един от нас не е познал това невероятно помазание. Това е нещо, което ние не сме опитвали още като християни. Ако мислите, че сте преживели всичко, не сте. Ако това е помазанието, имайте предвид, че има още много. Чухте ли какво казах? Има още толкова, много повече! Ние не сме задоволени с това, което сме получили. Искаме повече. И повече има там някъде. Ще направите ли едно обвързване, посвещение да търсите Господа, докато Го откриете? Обещавате ли? Вдигнете си ръката, ако имате предвид точно това. Кажете Му го: Господи, аз имам предвид точно това, че ще Те търся, докато Те намеря. И когато го направя, там ще има мир. Има такъв мир, който надвишава нашето разбиране! Господ изисква от нас, Той изисква от нас да живеем живот, пълен с плод. Времето изтича. Господ изисква от нас плод. Наистина изисква от нас. Настоява. Светии, ние можем да принасяме плод като вярващи само, ако сме засадени правилно. Нека отворим на Псалм 1. Невъзможно е да угодим на Господа, ако ние сме обградени от нечестиви. Невъзможно е да угодим на Господа, ако не живеем осветен живот. Невъзможно е да угодим на Господа, ако изпълваме ума си с мръсни неща. Може да кажеш: Е, аз нямам лоши приятели. Не, но гледаш лоши филми. Може би с твоите приятели не се виждате физически, но имаш приятели, които няма да пропуснеш да гледаш по телевизията. И те са много по-зли от онези, които са в плътта, защото идват в дома ти. Вижте, телевизията е отделила много от вас от Бог. Тя е станала идол, който трябва да бъде разрушен. Аз не бих ви казал да отидете и да счупите телевизорите си, но трябва да прекратите времето, което отделяте за тази кутия, и да говорите повече с Господа. Ако не е това, е нещо друго. Библията казва в Псалм 1:1 Блажен оня човек, който не ходи по съвета на нечестивите, и в пътя на грешните не стои, и в събранието на присмивателите не седи. Това не означава да седиш заедно с хората в една стая, но ако отидете на кино, и на екрана гледате всичкото това нечестие, вие не сте по-различни, защото се наслаждавате на компанията. Дали ще е чрез екрана, дали ще е на публично място, или у дома, ако допусна нечестието в сърцето си, Господ няма да ме чуе. Думата зачитам означава, че ако аз се наслаждавам, ако аз намирам наслада в нещо, което е лошо, Господ няма да ме чуе. Но ако моята наслада е в Господа, 2 стих: Но ако се наслаждава в закона на Господ и в Неговия закон се поучава ден и нощ. Размишлявам върху Него не само един час сутрин, а ежедневно, денонощно, ще бъде като дърво, посадено при потоци води, което дава плода си на времето си и чийто лист не повяхва. Във всичко, що върши, ще благоуспява. Това се случва само, ако сме засадени правилно. Не сте засадени правилно, ако сте зли, или ако има зло влияние върху вас. Псалм 92:13 казва: Насадени, чуйте, насадени правилно: Насадени в дома Господен, Насадените правилно означава две неща. Първо, правилно обкръжение, правилно влияние. И второ, правилна църква. Насадените в дома Господен ще цъфтят в дворовете на нашия Бог. Не можете да принасяте плод, ако сте насадени в нещо мъртво, защото не можете да останете като жива пръчка на едно мъртво дърво. Исус казва: Аз Съм лозата. Това означава, че трябва да познаете идентичността на Господаря. Исус е Този, Който го произвежда, а ние сме тези, които го принасяме. Плодът на Духа е плодът на Исус. Плодът на Духа е плодът на Господаря. Ако искате да принасяте плод, трябва да познаете специалното, чудесно присъствие на Господ, Той е Източникът. Познайте Източника и се уверете, че сте засадени правилно. Това е, което имам предвид. Погледнете ме, моля. Номер едно, познайте Господаря. Две, бъдете засадени правилно, като не позволявате неправилно влияние. Номер три, бъдете засадени в правилната църква. Доста е просто. Колко от вас искат да принасят плод? Кажете: Да, аз трябва да се запозная с Господаря. Това става само, когато Го търсите. Кажете след мен: Аз трябва да бъда освободен от неправилно влияние, трябва да бъда засаден в правилното събрание. Знаете ли какво казва Библията в Еклисиаст 8 глава? Ще ви покажа нещо. Трябва да бъдем толкова внимателни с влиянието! Това е нещо много опасно. Да не позволим едно влияние да разруши това, което е сторено в живота ни. Еклисиаст 8:11 Понеже присъдата против нечестиво дело не се изпълнява скоро, затова сърцето на човешките чада е всецяло предадено да струва зло. Ако Господ ви наблюдава и види, че не вършите правилните неща, че не сте засадени правилно, Той ще ви изпрати присъда, за да ви възвърне обратно към Неговите неща. Изпраща присъда и я изпълнява бързо, в противен случай ще приключите живота си в зло, защото сърцето на човека е предадено на зло, както казва Библията. Светии, бъдете внимателни с влиянието. Вижте Еклисиаст 9:18, нека да видим какво се казва: Мъдростта струва повече от военните оръжия, но един грешник разваля много добри неща. Колко грешници са необходими, за да развалят добри неща? Отворете с мен на Езекил 3:20, Бог казва да не губим праведното си ходене: Ако се върне праведникът от правдата си, и извърши беззаконие, вижте колко е благодатен Господ, Той казва: Аз поставям препънка пред него, той ще умре. Понеже ти не си го предупредил, той ще умре в греха си и правдата, която е вършил няма да се помни. Всичко се изличава поради греха. Може да живееш цял живот в правда и да паднеш в греха. Господ поставя препънка пред теб, за да те спре от греха, но ако ти продължаваш в същата посока, ще умреш, и цялата ти правда ще бъде забравена, поради този грях. Виждате ли, светии? Вие изграждате този живот и развивате това ходене, и идва един грях, и все едно не сте живели никога пред Господа. Не мислите ли, че това е нещо опасно, за да го позволите? Врагът отчаяно се опитва да се върне във вашия живот по всеки възможен начин, но Бог много ясно казва, много ясно ни предупреждава относно факта, че ако спрем да живеем правилно, Той ще забрави за цялата наша правда, защото изисква от нас, настоява да живеем свят живот. Не може да отречете факта, че Бог ни е предупредил. Всичко е написано и е доста заплашително. Може да кажете: Господи, не разбирам това. Вижте в Езекил 33, колко е важно да даваме плод! Това зависи от познаването на Господа, да настоявате, да преследвате познаването на Господа. Не е само да Го познаете, както сте Го познавали в продължение на няколко години, откакто сте християни, но това е процес на взаимоотношения, които вие развивате. Това са взаимоотношения, за да останете близо. Чухте ли какво казах? Езекил 33 глава. Погледнете ме. Искам да го кажа. Трябва да го кажа. Това са взаимоотношения, които се развиват, и продължават да се развиват, защото когато ги развивате, вие ставате по-силни в Господа. И когато ставате по-силни, и по-силни в Господа, поради това познаване на Господа, което развивате, когато се приближавате при Господа повече, тогава отслабвате плътта, чрез този процес. Ако не развивате това взаимоотношение, плътта ще ви завладее. Моля ви, чуйте тези думи. Всеки християнин има една слабост, с която се бори през целия си живот. Всеки в тази зала има една слабост, която сте имали през целия си живот. Слабост, за която само вие и Господ знаете, но ако не развивате взаимоотношения с Бог, тази слабост, която сте мислили, че е мъртва, един ден ще възкръсне с нова сила. Само, ако взаимоотношенията ви с Исус са правилни, те отслабват тази слабост. Чухте ли ме? Ако достигнете до мястото, където позволявате вашият грях да владее, има опасност, където Господ ще забрави цялата ваша правда. Все едно целият ви живот е изтрит, все едно никога не сте били християни. Може да кажете: Не съм го чувал. |
Вижте Словото! Словото ще ви даде отговор на всичко.
Езекил 33:11-13 Речи им: Заклевам се в живота Си, казва Господ Йеова, не благоволя в смъртта на нечестивия, но нека се върне нечестивият от пътя си и да живее. Върнете се, върнете се от лошите си пътища! Защо да умрете, доме Израилев? Затова, сине човешки, кажи на людете си: Правдата на праведния няма да го избави. Правдата на праведния няма да го избави в деня, когато престъпи; и нечестивият няма да падне поради нечестието си в деня, когато се върне от нечестието си, също както праведният не ще може да живее поради правдата си в деня, когато съгреши. Когато река на праведния, че непременно ще живее, ако той уповае на правдата си и извърши неправда, то ни едно от неговите праведни дела няма да се спомни, Това е Божие Слово, но поради неправдата, която е извършил, той ще умре. Бог казва, че ако злият започне да живее правилно, той ще живее и Той няма да си спомни неправдата му. Праведният може да живее цял живот правилно и един ден да извърши грях, Бог казва: Аз ще забравя неговия праведен живот и той ще умре поради греха си. Виждате ли защо? Ние служим на Свят Бог. Светии, колко от вас започват вече да виждат колко е важно да живеем в Христос, да пребъдваме в Неговото присъствие? Исус казва: Без Мен не можете да сторите нищо. Този, който пребъдва до край, който устои до край, той ще бъде спасен. Не само да устоиш до половината. Колко от вас са решени да отидат до края? Той наблюдава това. Няма връщане назад, нали? Господ настоява в целия този процес на развиване на взаимоотношения, когато ние Го опознаваме, да продължаваме да даваме плод. Не плод, който е от преди пет години, или от преди двайсет години, но да принасяме плод днес. В противен случай Господ ще ви очисти и ако продължавате да не давате плод, ще ви отреже. Никой не желае да бъде отрязан. Възможно е да живееш живот на правда и в края да загубиш всичко. Знам, че е заплашително. Никой не може да го разбере в естествения свят, но това е духовно благословение. Духовният просперитет е много по-важен от финансовия. Светии, развивайте по-добри взаимоотношения на познаване с Исус. Прекарвайте повече време с Него! Опознайте Го по-добре! Търсете Го с цялото си сърце! Да не минава и ден без молитва. Направете я приоритет. Не е толкова трудно. Номер две: наблюдавайте какво влияние има върху вас. Дали са хора, телевизия, или някакво друго влияние. Номер три: уверете се, че вие сте в правилната църква, където се храните от Божиите святи мъже. Развивайте силен християнски живот чрез ежедневна молитва, ежедневно четене на Словото. Развивайте познанията си на Божието Слово. Тогава ще имате плод в живота си. Веднъж, щом като плодът започне да излиза, да се появява във вашия живот, неща ще започнат да се случват. В момента, в който започнете да принасяте плод, очаквайте страдания, изпитания. Изпитанията са резултат на вашата плодоносност. Исус каза това много ясно. Ще ви го покажа още веднъж, ако нямате нищо против. Не гледайте на изпитанията като на нещо лошо! Нека видим отново Йоан 15:1-2 Аз Съм истинската лоза, и Отец Ми е земеделецът. Земеделецът е човекът, който наблюдава, грижи се за лозата. Всяка пръчка в Мен, която не дава плод, Той я отрязва, никой не иска това нали и всяка, която дава плод, Той я прави какво? Той я очиства, очиства я. Защо? Бог започва да я очиства, за да расте, да се развива и, за да дава повече плод. Исус каза в 16 стих: Аз ви избрах и ви определих да излезете в света и да принасяте плод, така че плодът ви да остане, да бъде траен. Той не се интересува само от плода. Той иска плод след плод, който да остане траен, да принасяме плод до края. Но това става само, ако Господ ни почиства, почиства, почиства. По този начин увеличава силата ни, за да стоим повече върху тази лоза, защото по този начин живее лозата. Когато дойдат изпитанията, кажете: Благодаря Ти, Господи! Лука 13 глава, вижте това, ето го търпението на Господа, Той е толкова търпелив! Лука 13:6-9 Каза и тая притча. Някой си имаше в лозето си посадена смоковница, правилно посадена, защото това беше Божието лозе, и дойде да търси плод на нея, но не намери нищо. Както става с някои християни. И тогава каза на лозаря: Ето, три години идвам да търся плод на тая смоковница, три години е доста дълго време, светии! Ето, вече три години идвам да търся плод на тая смоковница, но не намирам нищо; отсечи я; защо да запразня земята? А той в отговор му рече: Господарю, остави я и това лято, още една година, четири години да станат, докато разкопая около нея и насипя тор; и ако подир това даде плод, добре, но ако не, ще я отсечеш. Бог Всемогъщи търси сътрудничество от наша страна, Той работи с вас, ще извърви и втората миля, но ако вие желаете да работите с Него. Той ще ви наторява, ще ви дава сила, ще ви помазва, ще ви позволи да вкусите от Неговото присъствие, за да станете по-гладни, но ако Го пренебрегвате, и пренебрегвате, и пренебрегвате, Той ще ви отсече. Притчи 29:1 Човек, който е често изобличаван, закоравява врата си, той често казва: Не, не искам, внезапно ще се съкруши и то без поправление. Това е, което Библията ни казва. Господ няма да продължи да работи с него завинаги. Той ще ти даде време да се покаеш, но ако не се върнеш обратно: Бам, и край! Не оставяйте този ден да дойде, моля ви. Не позволявайте този ден да дойде в живота ви! Какво трябва да правите? Развивайте взаимоотношения с Господ, отървете се от неправилно влияние. Влезте в правилната църква. Нали така? Просто е. Бъдете засадени правилно. Не е трудно. Но най-важното нещо са вашите взаимоотношения с Исус. Развивайте ги ежедневно. Нека Неговото присъствие бъде вашата храна и вашата вода. В момента, в който плода започне да се появява, ето какво можем да кажем, Галатяни 5 глава. Моля, забележете, че в 22 стих Библията нарича плодовете на Духа плод на Духа. Един плод. Галатяни 5:22-23 А плодът на Духа е: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милост, милосърдие, вярност, кротост, себеобуздание; против такива неща няма закон. Тези, които показват плода, са хората, които ходят в Духа. Нека да обсъдим плода на Духа. Забележете, че имаме девет части на плода. Девет части, не плодове, но един плод, който съдържа девет различни части. Един плод. Интересно! Девет дарби, девет части на плода. Библията го нарича плод на Духа. Има се предвид девет части на плода. Първата част е любов. Първата и най-важна от всички, това е любовта. Библията казва, че плодът на Духа не ви принадлежи. Дарбата е нещо, което се вкарва, дава се, но плодът расте. Няма дарба любов. Плодът на Духа трябва да расте и да се развива. Любовта е нещо, което вие развивате. Любов към Исус. Римляни 5:5 казва, че любовта на Господ е изляна в нашите сърца чрез Святия Дух, но това не е еднократно преживяване, за един път. Това е непрекъснат растеж, съзряване на любовта. Ето защо има християни, които са възлюбили Бог преди десет години, но в момента Го мразят. Защо? Защото не развиват тази любов. Някой, чиято любов е изстинала, е човек, който не е развивал плода любов. В Откровение 2:4 Господ смъмря хората, които нямат любов до края. Така че, любовта към Исус е плод, който трябва да бъде развиван, и той да расте във взаимоотношения. Помнете какво Исус каза: Аз Съм лозата, вие сте пръчките. Но пръчката е нещото, което стои на лозата и дава плод. Аз Съм лозата, но вие давате плода. Вие ще давате плод, докато сте свързани с Лозата. Аз Съм вашият Източник. Без Мен вие не можете да сторите нищо. Как ние даваме любов? Като се опознаваме повече. Аз не позволявам на неправилни взаимоотношения да унищожат плода и също така съм засят в правилната църква. Тогава този плод започва да се развива в живота ни и ние непрекъснато правим тези неща. Непрекъснато развиваме тези плодове в живота си. Колко от вас искат вашата любов към Исус да се развива и да се заздравява? Това става само, когато взаимоотношенията ви с Него се задълбочават. Зависи на какво влияние се излагате. Когато позволявате на Божието влияние да формира живота ви, и то остане силно, тогава любовта ви към Бог ще бъде развита и плодът на любовта ще расте. Това е плод, който се развива чрез Неговата Божествена сила, но вие трябва да действате с Него, за да Го видите. Стана ли ви ясно всичко? В Ефесяни 3:16-19 се казва: Така че, Христос да ви даде според богатството на славата Си, да се утвърдите здраво чрез Неговия Дух във вътрешния човек, чрез вяра да се всели Христос във вашите сърца, тъй че закоренени и основани в любовта, това е плодът на Неговата любов, да станете силни да разберете заедно с всичките светии, що е широчината и дължината, височината и дълбочината на тази любов и да познаете Христовата любов, която никое знание не може да обгърне, и когато познаете пълнотата на Него, на Неговата любов, какво става, за да се изпълните в цялата Божия пълнота. Уау! Да познаеш пълнотата на Неговата любов, това дава Божията пълнота в теб, но е моя привилегия, моя радост да развивам това взаимоотношение. Слушате ли ме? Исус ни казва: Ела! Опознай Ме още по-добре! Аз не те насилвам, Аз те моля да дойдеш. Нека да се опознаем по-добре. Аз Съм направил Себе Си достъпен за теб. Ти можеш и си поканен да Ме опознаеш в дълбочина. Това, което трябва да направиш, е да Ми дадеш време - твоето време. Не Ме поставяй последен в списъка си! Нека да не бъда последният за деня ти! След като си видял всички, и си направил всичко, не отделяй само 60 секунди, за да Ми кажеш: Благодаря Ти, Господи! Дай ми приоритета си! Не позволявай нечестиво влияние да омърси живота ти. Увери се, че си обграден със светиите и нека любовта да се развива в теб, докато доведе пълнотата Ми в твоя живот. Господи, това е, което желая! Вижте ключа за изпълнението на това, стих 16: да ви даде според богатството на славата Си, да се заздравите мощно чрез Духа във вътрешния човек. Кажете след мен: Богатството на Неговата слава. Това означава богатството на Неговата Личност и присъствие. Той казва, че ще ви утвърди чрез Неговия Дух във вътрешния човек. И след като сте утвърдени в духа си чрез Неговото присъствие и слава, Той ще ви заведе в любовта Си и в пълнотата на тази любов, която ще ви донесе любов и пълнота. Да бъде слава на Исус! Вторият плод е радост. Девет части на един плод. Радост това е, което кара вярващия да познава Божията сила ежедневно. В Неемия 8:10 се казва: Радостта в Господа е ваша сила. Истинската радост е плод на Духа, който вие развивате след спасението. Радостта не е щастие, не е веселие. Радостта не е емоция. Радостта е духовна реалност. Мария, когато беше посетена от ангела, каза: Душата ми величае Господа, и зарадва се духът ми в Господа, Спасителя мой! Коя част от вас познава радостта? Не душата, не тялото, но духът. Кажете: Моят дух се зарадва в Господа, Спасителя мой. Духът не познава емоции, а познава само реалността. Ето защо апостол Павел в посланието до Коринтяните каза: В скърби, но пак на радост. Мога да познавам скърбите в душата си, но да има радост в духа ми по едно и също време. Радостта идва от нашето спасение. Какво казва Давид в Псалм 51, след като беше прелюбодействал, след като беше съгрешил? Той каза: Господи, прости престъпленията ми! Възстанови радостта ми от Твоето спасение. Радостта е резултат от нашето спасение. Не е поради падането под силата, не е поради кръщението в Святия Дух, не е дори поради физическото изцеление. Истинската радост идва от познаването на Христос. Само спасението дава радост. Да бъдеш изцелен дава веселие. Да бъдеш изпълнен със Святия Дух довежда до екстаз. Но само радостта е трайна. Всичко останало е временно. Само радостта е трайна. Ти никога не можеш да я изгубиш. Ние трябва да развиваме този плод и да му даваме живот. Без значение какво идва срещу нас, радостта няма да ни остави, защото само радостта ни дава сила. Радостта ни поддържа силни. Ще го кажа пак. Ако имате радостта на спасението, никога няма да усетите слабост в духа си, защото радостта на Господа, която идва от нашето спасение, винаги ще бъде нашата сила. Какво казва Исая 12:3? С веселие ще начерпите вода от изворите на спасението и в оня ден ще речете: Славословете Господа. От изворите на спасение ще начерпим какво? Веселие. С радост ще начерпим вода от изворите на спасение. Кое ни дава радостта? Спасението. Кое ни дава любовта? Исус и Неговото присъствие дава любов. Исус и Неговото спасение дава радост. Винаги Исус - Той е Източникът! Не можете да познаете радостта от спасението, ако пренебрегнете спасителното послание на Словото, защото радостта остава. Въпросът не е само да познаете, но да познавате това Слово и знание по-силно. Как става това? Чрез Неговото Слово. Защото Исус каза в Йоан 15:9 Тези неща ви говорих, за да може радостта ви да бъде пълна и да остане, да бъде трайна. Тези неща ви говорих, за да може радостта ви да бъде какво? В Еремия 15:16 Библията казва: Като намерих Твоите Думи, изядох ги, и Твоето Слово ми беше радост и веселие на сърцето. Радостта не е само в резултат от нашето спасение, но и резултат от познаване на Неговото Слово. Кажете след мен: Исус и Неговото присъствие ми дават плода любов. Исус и Неговото спасение ми дават плода радост. Исус! Обичам това! Това е в Словото. И сега, мир. Плодът на Духа е любов, радост, мир. Мирът днес се търси толкова много в света. Те харчат милиарди долари и търсят мир, но не могат да го намерят, защото той се намира само в Святия Дух. В Йоан 14:27 стих се казва: Моят мир ви давам, Аз не ви давам, както светът ви дава, но Моят мир ви давам. Как идва мирът? Той идва като познаваш това. Римляни 5:1 казва: И така, оправдани чрез вяра, ние имаме мир с Бога. Мирът с Бог идва от нашето оправдание. Любовта е резултат от Неговото присъствие. Радостта е резултат от Божието спасение и Божието Слово, а мирът идва в резултат от нашето оправдание. Ето защо оправдани чрез вяра, ние имаме мир с Бог. Какво означава да бъдеш оправдан? Оправданието работи с утрешния ден, докато прошката действа с вчерашния ден. Ефесяни 1:7 казва: В когото имаме изкуплението си чрез кръвта Му, прощение на греховете ни според богатството на Неговата благодат. Всеки път, когато ние търсим изкупление, то работи с нашите дела, но оправданието действа с това, което ще направя утре. Нещо, което още не съм направил. Вие не само сте опростени за всичко, което сте направили, но и за неща, които все още не сте извършили. Може би ще кажеш: Не съм го чул. Това е в Библията. Това обаче, не ви дава билет, или свобода, да отидете и да съгрешите. Онези, които са били опростени, няма да съгрешат умишлено отново, защото тяхната природа е променена. Невъзможно е да бъдеш действително новороден, и да решиш да съгрешиш утре със собствената си воля, защото грехът няма вече власт над вас. Вие съгрешавате поради пропуск и слабост, но не и поради решението на вашата воля. Нека да го кажа отново: Ако сте новородени, не можете целенасочено да решите да съгрешите. |
Вие съгрешавате, защото все още продължавате да живеете в плът, в тяло. Вие все още живеете в тяло, което е развратено. И докато живеем в това тяло, ние ще продължаваме да падаме от време на време. Затова Писанието казва: Ако кажем, че нямаме грях, не живеем в истината. Съгрешаваме, защото живеем в тяло.
Нито един новороден християнин няма да каже: Ще излъжа целенасочено, със собствената си воля. Вие не можете да решите целенасочено, със собствената си воля, да съгрешите, защото иначе има нещо сбъркано при вашето спасение. Оправданието означава, че след като Бог е променил вашето сърце и ви е изчистил, Той е изчистил целия ви живот, не само вашето минало. Като знаем, че сме оправдани, ние имаме мир с Бог. Не е ли славно? Алилуя! Има още нещо за мира, което желая да споделя. Филипяни говори за мир, който надминава нашето разбиране. В Псалм 119:165 се казва: Много мир имат ония, които обичат Твоя закон и за тях няма спънки, та да се препъват. Голям мир намират тези, които Те обичат и нищо няма да бъде срещу тях. На Исус да бъде цялото хваление! Нека всички кажат Амин. Мирът идва от нашето оправдание. Не е ли славно? Исус е, който ни оправдава. Четвъртият плод е дълготърпение. Той е насочен към хората. Никой няма нужда да проявява дълготърпение към Господа. Няма нужда да дълготърпите Бог. Той дълготърпи вас. Той не е грешникът, ние сме грешниците! Бог дълготърпи нас и когато Библията казва, че имаме нужда от плод дълготърпение, нямаме нужда да дълготърпим Бог. Не, проявяваме дълготърпение към нашите близки, към хората. Дълготърпението е любов, преминаваща през изпитания. Помислете за това: любов през изпитание. Може би ще кажеш: Обичам Бог. Докажи ми го! Виж колко време можеш да издържиш на неприятностите, които хората ти причиняват. Можеш ли да благославяш тези, които те проклинат? Обичаш ли враговете си? Правиш ли добро на тези, които те използват нечестиво? О-о! Ето това е дълготърпението! Дълготърпението е победа над себичността, над егото. Какво е дълготърпението? Кажете го отново. Трудно е, нали? Но това е християнският живот. И много от нас все още не са достигнали до тази част. Колосяни 3:13 казва: Претърпявайте си един на друг и един на друг си прощавайте, ако някой човек има оплакване против някой друг. Така, както Господ е простил на вас, така прощавайте и вие. Ние трябва да простим. Трябва да претърпяваме. О, Господи, трудно е! Бог определи дълготърпението, като казва на Петър да прощава седемдесет пъти по седем. Християнският живот може да бъде доста труден, докато Святият Дух не дойде. Тогава става лесно. Благодарим на Господа за Святия Дух! Радвате ли се на това? Наслаждавате ли се? Номер пет: благост. Не само трябва да дълготърпим, но трябва да се обхождаме с хората, които ни нараняват с нежност, с благост, с докосване на изцеление. Нека да ви покажа какво е благост, нежност, І Солунци 2:7 Но сме били нежни посред вас, както доилка, когато се грижи за децата си. Истинската нежност и благост идва, когато ти се грижиш и цениш определения човек. В Матей Исус казва да бъдем незлобиви като гълъбите. Невъзможно е това нещо да стане без помощта на Святия Дух. Ето защо в Колосяни 1:11 се казва, че ние имаме нужда от пълната мощ на Святия Дух, за да можем да дълготърпим. Милост, милосърдие, шестият вид плод. Какво е милосърдие? То е любов, показана на обществото по най-добрия начин. Какво е милост? Най-добрият начин на любов, показван на обществото. Милостта е святост, която е вкарана в практика. Милостта е практикувана святост и единствено Святият Дух може да го направи. Римляни 15:14, о, колко обичам тези стихове! Исусе, ние Ти даваме хваление! И сам аз съм уверен за вас, братя мои, че сами вие сте пълни с добрина, с милост, изпълнени с всяко знание, и че можете да се наставлявате един друг. Милостта, милосърдието е в резултат, когато познаеш Господ в живота на някого. Лука 6:27 казва: Правете добро на ония, които ви мразят. В Галатяни 6:10 сме наставлявани да правим добро при всяка възможност. В Яков 4:17 се казва: Ако имаме възможността да направим нещо добро и не го правим, това е грях. Не зная дали някои от вас са изповядали греха си, че са имали възможността да направят добро и не са го направили. Яков 4:17, може ли да обърнете там: Ето защо, ако някой знае да прави добро и не го прави, това се счита за грях на него. Бог ти дава възможността да правиш добро, да бъдеш милостив и ти го пропускаш, това е грях срещу теб. Ето защо трябва да помолим Господ да ни прости за това, че сме пропускали шанса да бъдем добри. Номер седем: вяра. Интересно е, че Библията говори за спасителна вяра, за плод вяра и за дарба вяра. Спасителната вяра е началната вяра, всеки има такава мярка вяра. После имаме плода на вярата и накрая имаме дарба вяра. Има голяма разлика между спасителна вяра, която идва преди нашето спасение, защото никой не може да бъде спасен преди да повярва, че може да бъде спасен. Тази вяра се развива между другото. Бог дава една мярка на вяра. Когато тя расте в Исус Христос, тя се усъвършенства от вяра във вяра. Но ние имаме и плод вяра, която расте. Имаме дарба вяра, която е временна. Тя идва и си отива. Дарбата действа чрез проявлението на Духа, докато плодът остава. Ние ще говорим за плода на вяра. В Галатяни 5 глава се казва, че вярата е плод. Дарбата се дава, но плодът се произвежда чрез любовта ни към Бог. В Галатяни 5:6 се казва, че плодът на вяра се развива чрез любов. Когато обичате Господа, този плод ще дойде в живота ви. Галатяни 5:6 Понеже в Христа Исуса нито обрязването има някаква сила, нито необрязването, но вяра, която действа чрез любов. Тук се говори за плода на вярата, защото само плодът работи с любовта. Дарбата не работи с любовта. Вие може да имате дарбата, но да нямате любов. Само плодът вяра работи с любовта. Това е вярата, която се изисква за живота ни и това е видът вяра, с който ние имаме достъп чрез Исус до Божия Трон. В Римляни 5:2 се казва, че ние имаме достъп чрез вяра до Божия Трон, до Неговата благодат и милост. Само чрез плода на вяра, който идва в резултат от три неща: пребъдване в Христос, когато Го опознаваме всекидневно. Номер две: когато наблюдаваме влиянието, което идва до нас и се защитаваме от лошо влияние. Номер три: да бъдем засадени в дома Господен. Тези неща ще ни дадат любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милост, вярност и този плод, който е толкова важен за нас: вяра. Моля ви, чуйте това. Дарбата вяра може да премества планини, но само плодът на вяра може да задвижи Бог. Възможно е да имате дарбата на вяра и да пропуснете Небето. В І Коринтяни 13:2 се казва: Ако имам цялата вяра, за да премествам планини, но любов нямам, нищо не ме ползва. Можете да имате дарба вяра и да сте без значение за Бог, и да пропуснете Небето. Невъзможно е да имате плода вяра и да пропуснете Небето, обаче. Възможно е да имате дарбата вяра и да пропуснете Небето, но е невъзможно да имате плода вяра и да Го пропуснете. Ето защо ние трябва да развиваме плодовете повече, отколкото да търсим дарбите. Силно е, нали? Осмият вид плод е кротост. Кротост е какво? Това е истинското покорство към Бог. Кротостта е да имаш покорен дух, който е освободен от бунт и гордост. Какво е кротост? Пълно освобождаване от себето, любов в най-доброто си проявление, в най-изчистения си вид. Кротостта е истинско покорство към Бог, да имаш покорен дук, който е освободен от бунт и от гордост, пълно освобождаване от себето. Алелуя! Пълното освобождаване от себе си. Кротостта е любов, която се проявява в най-добрия, най-изчистения си аспект. В І Петрово 3:4 се говори за кротост. Кротостта не е слабост, а е пълно покорство към Всемогъщия Бог. Повече няма личното аз. Не аз, но само Ти, І Петрово 3:4 Но нека скришният в сърцето живот с нетленното украшение на кротък и тих дух, което в Божиите очи е скъпоценно. Под кротост тук се има предвид контролирана сила. Вие сте силни, но отказвате да използвате тази сила. Псалм 37:11 казва: Кротките ще наследят земята. Псалм 25:9 Кротките ще водиш с правосъдие... Само кротките могат да бъдат водени с правосъдие. Псалм 149:4 Защото Господ има благоволение към людете Си и ще украси кротките с победа. М-м! Мисля, че най-доброто описание на кротостта е Христос - Лъвът, който действа като Агне. Алелуя! Ето това е кротост: Исус Лъвът, който действа като Агне. Можете да сте лъв, който разкъсва всички, но Той беше Лъв, който се държеше като Агне, не отговори нито с дума на всички обиди, беше бичуван поради нас. И накрая себеобуздание, или себеконтрол. Това е контрол, който Господ ти дава свръхестествено над целия човек - дух, душа и тяло, контрол върху цялото ти същество. Този, който не контролира духа си, е като завладян град, не може да контролира града, както се казва в Притчи. Себеобузданието, колко голяма нужда имаме от него днес! В І Коринтяни 9:25-26 се говори за това: И всеки, който се подвизава, се въздържа от всичко. Те вършат това, за да получат тленен венец, а ние нетленен. И тъй, аз така тичам, не като към нещо неизвестно; така удрям, не като че бия въздуха. Но уморявам тялото си и го поробвам, да не би, като съм проповядвал на другите, сам аз да стана неодобрен. Себеобузданието означава да уморяваш и да поробваш тялото си под Святия Дух, пълен себеконтрол. Това е плод на Духа, който свръхестествено ни се дава, за да можем да покорим тялото си на Бог, без никакви оплаквания! И това покорство идва от познаването на факта какви сме ние в Исус, като познаваме, че сме свързани с Източника. ІІ Петрово 1:4-8 Чрез които се подариха скъпоценните нам и твърде големи обещания, за да станете чрез тях участници на божественото естество, като сте избягали от произлязлото от страстите разтление в света. Вижте това, светии: то по самата тая причина положете всяко старание и прибавете на вярата си добродетел, на тази добродетел прибавете благоразумие, на благоразумието си себеобуздание, на себеобузданието си твърдост, на твърдостта си благочестие, на благочестието си братолюбие, и на братолюбието си любов, защото ако тези добродетели се намират във вас и изобилстват, те ви правят да не сте безделни, нито безплодни в познанието на нашия Господ Исус Христос. Бихте ли си записали това? Това са нещата, от които имате нужда като вярващи. Уверете се, че ги имате. Номер едно: вяра. Номер две: добродетел, това е гръцката дума за хваление. Номер три: знание, или благоразумие в българския език. Номер четири: себеобуздание, себеконтрол. Номер пет: твърдост, или издръжливост. Номер шест: благочестие, или святост. Номер седем: братолюбие, или привързаност към другите християни. Номер осем: любов. Ако тези осем неща са във вас и изобилстват, те ви правят да не сте безделни, нито да сте безплодни в познаването на нашия Господ Исус Христос. Вижте какво се казва в 9 стих: Но оня, у когото те не се намират, е сляп, късоглед е и е забравил, че е бил очистен от старите си грехове. Тогава в 10 стих се казва: Затова, братя, постарайте се още повече с усърдие да затвърдявате вашето призвание и избиране; защото, като вършите тия добродетели, НИКОГА няма да изпаднете. Колко от вас не искат никога да изпаднат? Току що получихте осемте закона на Небето за безопасност. Никога няма да паднете, ако имате вяра, хваление, знание, себеобуздание, твърдост, святост, братолюбие и любов. Ако тези неща се развиват във вас, растат, Божието Слово казва, че вие никога няма да отпаднете. Алелуя! Искам да прегледате записките си отново и да помолите Святия Дух да ви даде тези неща. Те са свръхестествено вложени. Разбира се, че вие се чудите. Тази информация променя живота ни само, ако бъде вкарана в практика, обаче! Ние трябва да се молим тези неща да бъдат направени в нашия живот, да станат реалност. Не само да ги вземем, да оставим записките някъде и да забравим за това, но да кажем: Господи, аз искам да живея този вид живот, който Ти е угоден, защото живот без Теб, Господи, не означава нищо. Не искам да изляза пред Твоето съдилище един ден и да чуя Ти да ми кажеш: Отхвърлен, неодобрен. Искам да застана пред Теб в Оня ден и да чуя: Добре дошъл в Моя Дом! Господи, помогни ми да извърша тези неща, макар че са трудни. Аз зная, че те са лесни, когато Святият Дух е в мен. Те стават лесни, като Божият плод, когато Духът Ти задвижи моя дух, за да ги извърши. Казвам ви всички тези неща, защото нищо не идва само, като се надяваме, че ще дойде. Той идва само, когато се молим, и продължаваме, и настояваме в молитва, и следваме тези неща. Скъпи Исусе, Твоите хора са сериозни. Те желаят с цялото си сърце да живеят този начин на живот - с плода на Духа, който да бъде изявяван непрекъснато в живота им. Моля Те, нека тази молитва да бъде отговорена, за да живеем този вид живот, в името на Твоя Син Исус. Ние се молим и Ти отдаваме славата. Амин. Пастор Бени Хин |
Сайт на служение Бени Хин |
Други свидетелства и поучения |
Главна страница "Павелчо" |
Проповеди на п-р Бени Хин |
Поръчай проповедите безплатно! |